تولید زعفران در سال جاری به 190 تن رسید- میزان مصرف زغفران کشور 30 درصد است

تولید زعفران در سال جاری به 190 تن رسید- میزان مصرف زغفران کشور 30 درصد است

منوچهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با ذکر این نکته که افزایش سطح زیر کشت کاهش تولید را جبران کرد، اظهار داشت: اگر برنامه طرح بهبود کیفیت زعفران که یک برنامه‌ آموزشی است از سوی وزارت جهاد کشاورزی دنبال شود قطعاً شاهد تولید بهتری در سال‌های آتی خواهیم بود.

وی با اشاره به سرانه مصرف 30 درصدی زعفران در کشور نیز تصریح کرد: مصرف زعفران با نوسانات قیمت این محصول در سطح داخلی و جهانی مرتبط بوده و بین 25 تا 30 درصد میزان مصرف این محصول را در سطح کشور تخمین زده‌اند.

دبیر شورای ملی زعفران با اشاره به طرح آینده‌ این شورا برای افزایش محصول زعفران افزود: گسترش تبلیغات خارجی و اجرای گسترده‌ طرح بهبود کیفیت زعفران برای سال آینده را در دستور کار خود داریم.

منوچهری همچنین ضمن خرسندی از همکاری فائو برای همکاری در جهت طرح بهبود کیفیت اضافه کرد: فائو بالغ بر دو میلیون دلار برای این طرح که از سوی شورای زعفران پیشنهاد شد، اختصاص داد که در حال حاضر در سطح استان خراسان رضوی اجرای می‌شود.

منوچهری در پایان ضمن بیان افزایش صادرات 23 درصدی زعفران یادآور شد: امیدواریم با آماده شدن برند ملی زعفران صادرات این محصول افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

تاریخ درج: 1393/10/20

ورود اعضا

* پست الکترونیک(نام کاربری):
* کلمه عبور:

جدیدترین محصولات

تالار گفتگو