حذف یکباره یارانه غیرنیازمندان در دستور کار دولت و مجلس نیست

حذف یکباره یارانه غیرنیازمندان در دستور کار دولت و مجلس نیست

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با پیشنهادهای مطرح از سوی مجلسی ها برای تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 94 اظهار داشت: یکی از عیب‌هایی که به لایحه بودجه 94 وجود دارد و انتظار می رفت دولت آنرا اصلاح کند یا در پیشنهاد خود بگنجاند "هدفمندی یارانه‌هاست" اگرچه در فرمایشات بعدی دولتی ها به خصوص آقای نوبخت حتی در همان روز تقدیم لایحه به مجلس اعلام می شد که "می‌خواهیم این مورد را اصلاح کنیم".

وی با بیان اینکه با وجود گذشت چند هفته از ارائه لایحه بودجه به مجلس دولت پیشنهادی برای هدفمندی یارانه‌ها ارائه نداده است، تصریح کرد: فعلاً فضای عمومی مجلس این است که اصلاحاتی در بخش هدفمندی یارانه‌ها انجام شود البته پیشنهادها در این زمینه متفاوت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: از آنجا که دولت نیز برصدد آن برآمده که اصلاحاتی در این بخش انجام دهد و مجلس نیز به این موضوع اصرار دارد فکر می کنم اصلاحاتی در بخش هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 94 انجام شود.

تاجگردون ضمن تأکید براینکه قطعاً حذف یکباره یارانه گروه‌های درآمدی غیرنیازمند در بودجه 94 به تصویب نخواهد رسید، گفت: سیاست به سمت هدفمندسازی یارانه‌ها می رود نه اینکه بیشتر بحث حذف مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و توجه به گروه های نیازمند درآمدی از مهمترین اهداف مجلس برای اصلاح در هدفمندی یارانه‌هاست، در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 94 هم برنامه ای دارد؟ افزود: بعید می‌دانم، باتوجه به کاهش قیمت نفت حداقل از نظر بنزین و گازوئیل خیلی نزدیک به قیمت های جهانی شده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره چرایی عدم حضور نماینده های اقتصاددان های مجلس در کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: برخی از دوستان کاندید نشده بودند و برخی دیگر هم رأی نیاوردند. قرار بود کسانی که در هیات رئیسه کمیسیون حضور دارند بخاطر کم شدن تعداد نمایندگان در کمیسیون تلفیق کاندید نشوند.

تاریخ درج: 1393/10/16

ورود اعضا

* پست الکترونیک(نام کاربری):
* کلمه عبور:

جدیدترین محصولات

تالار گفتگو