معاون تشخیص و درمان: پنج هزار کلینیک با دامپزشکی همکاری دارند

معاون تشخیص و درمان: پنج هزار کلینیک با دامپزشکی همکاری دارند

'مسعود هاشمی زاده' روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: بالغ بر 330 آزمایشگاه دولتی و غیردولتی نیز همکار سازمان دامپزشکی در پیشبرد اهداف این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه های دامپزشکی کشور به سه بخش تقسیم بندی می شوند، افزود: تمام ادارات کل دامپزشکی در استانها دارای آزمایشگاه و مراکز تشخیصی هستند که به صورت شبکه تشخیصی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برخی از این آزمایشگاه ها جنبه تخصصی دارند و روی بیماریهای گونه های جانوری مانند ماهی، میگو یا بیماریهای دامی کار می کنند و برخی آزمایشگاه ها عمومی هستند.

هاشمی زاده اظهار داشت: 240 آزمایشگاه خصوصی و غیردولتی همکار سازمان دامپزشکی در سراسر کشور هستند.

وی تصریح کرد: برخی آزمایشگاه ها نیز متعلق به مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و دانشگاهی مانند موسسه رازی هستند که این موسسه پنج شعبه در کشور دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع، بالغ بر 330 آزمایشگاه دامپزشکی در کشور با این سازمان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه فرآیند مراقبت از بیماریها در این سازمان دایمی و مستمر است، افزود: گونه جدیدی از بیماری تب برفکی در شرق کشور شیوع یافته است که درحال بررسی و کنترل است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور چهارشنبه شب در نشستی با تولیدکنندگان، صاحبان داروخانه ها و صاحبان شرکتهای توزیع داروهای دامپزشکی استان سمنان، به بررسی مشکلات این صنوف پرداخت.

تاریخ درج: 1393/10/11

ورود اعضا

* پست الکترونیک(نام کاربری):
* کلمه عبور:

جدیدترین محصولات

تالار گفتگو