دبیرکل انجمن لوازم خانگی: تولید لوازم خانگی 30 درصد افزایش یافت

 دبیرکل انجمن لوازم خانگی: تولید لوازم خانگی 30 درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از ستاد چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران؛ حبیب الله انصاری افزود: در ماههای اخیر تولید یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون به ترتیب 30 ، 38 و 22 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

وی پیش بینی کرد اگر دولت از این صنعت حمایت جدی داشته باشد، شاهد افزایش بیشتر تولید این صنعت مهم خواهیم بود.

انصاری گردش مالی صنعت لوازم خانگی کشور را در حال حاضر 8 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: هم اکنون بیش از 75 درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور را شرکت های داخلی تولید می کنند.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران گفت: لوازم خانگی تولیدی کشورمان از نظر کیفیت کاملا با کالاهای کشورهایی چون چین، کره جنوبی، برزیل، ترکیه و آمریکا قابل رقابت است، اما با این وجود قیمت برخی محصولات داخلی تا 50 درصد ارزان تر از کالای مشابه خارجی است.

انصاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از محصولات لوازم خانگی تولید داخل از جمله کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به دیگر کشورها صادر می شود و سالانه بیش از250 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

وی ادامه داد: در صنعت لوازم خانگی کشور400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ فعال و30 هزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها مشغو به کار هستند.

در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است و در آن بیش از 270 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، کره، فرانسه و امارات، جدید ترین و نوین ترین کالاها و لوازم، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

از میان شرکت کنندگان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران تعداد 220 شرکت داخلی و 53 شرکت خارجی هستند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران در فضائی بالغ بر 4 هزار متر مربع و در 8 سالن(BوA)44- (BوA)41-(BوA)40-A38-38-35-(BوA31-18) برپا شده است.

این نمایشگاه امسال با استقبال شرکت های خارجی مواجه شده و نسبت به سال گذشته 75 درصد رشد یافته است. همچنین شرکت های داخلی نیز 8 درصد افزایش نشان می دهد.

اشتغالزایی، افزایش صادرات، افزایش رادمان و حمایت از تولید داخلی، آشنائی شرکت های ایرانی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت لوازم خانگی، آشنائی با نوین ترین برنامه ها و فناوریهای تولید و ایجاد زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین متخصصان و تولید کنندگان این صنعت مهمترین اهداف برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران عصر روز جاری(پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.

تاریخ درج: 1393/10/18

ورود اعضا

* پست الکترونیک(نام کاربری):
* کلمه عبور:

جدیدترین محصولات

تالار گفتگو